Fordonsskatten för Suzuki S-Cross III 1.4 Boosterjet Mild Hybrid är 5 175 kr/år enligt våra beräkningar.
Uträkningen av fordonsskatt för Suzuki S-Cross III 1.4 Boosterjet Mild Hybrid enligt bonus/malus bygger på följande information, baserat på bränsletyp och koldioxidutsläpp från WLTP-data.
Skatt Suzuki S-Cross III 1.4 Boosterjet Mild Hybrid | |
Grundbelopp | 360 kr |
Koldioxid 75 - 125g/km | 4 815 kr |
Koldioxid över 125g/km | 0 kr |
Miljötillägg | 0 kr |
Bränsletillägg | 0 kr |
Summa fordonsskatt | 5 175 kr/år |
Teknisk underlagsdata | |
Årsmodell | 2024 |
Motorbenämning | 1.4 Boosterjet Mild Hybrid |
Bränsletyp | Bensin |
Beräknad CO2 | 120 g/km |
Första registrering | 2024-11-21 |
Skatteregelsystem | Juni 2022 |
Se mer i specifikationer nedan
Fordonsskatten beräknas enligt Transportstyrelsens regler för Bonus/Malus och är baserade på fordonets deklarerade koldixidutsläpp enligt NEDC och WLTP.
För att se mer information om hur fordonsskatten beräknas och vilka bilar som omfattas av bonus/malus - Gå till sidan om fordonsskatt och Bonus/Malus.
Skattevärdet är beräknat utifrån ovan nämnda motoregenskaper, med antagandet att fordonet registreras från dagens datum. Individuella bilar kan ha koldioxidvärden som skiljer något från det av oss föreslagna värdet, vilket påverkar skatteuträkningen och ger en lägre respektive högre beräknad fordonsskatt. Beräkningen baseras på koldioxidvärden enligt WLTP eller med omräkning från NEDC i våra datakällor.
Det är först när ett fordon är registrerat i vägtrafikregistret som man med säkerhet vet vilket koldioxidvärde som kommer ligga till grund för beräkning av fordonsskatt. Beräkningen bör ses som en indikation, och vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i kalkylen.
Vill göra en bilförmånsberäkning för Suzuki? Så hittar du förmånsvärdet
Tekniska data om bilmodellen med exempelvis karossutförande, topphastighet, acceleration, effekt och vridmoment.
Suzuki S-Cross III 1.4 Boosterjet Mild Hybrid | |
År i produktion | 2021 - Pågående |
Motortyp | MHEV (Mild, lätthybrid elektrisk bil) |
Motoreffekt | 129 hk |
Vridmoment | 235 nm |
Topphastighet | 195 km/h |
Acceleration 0-100 km/h | 9.50 s |
Bränsleförbrukning blandad körning | 5.3 l/100km |
Bränsletyp | Bensin |
Beräknad CO2 | 120 g/km |
Kaross | SUV , Crossover |
Antal dörrar | 5 |
Bagageutrymme min/max | 430/665 l |
Om informationen som visas
Förmånsvärde.se reserverar sig för eventuella fel i uträkning av förmånsvärde, skatteavdrag, löneuppgifter eller priser på omnämnda fordon. Medan vi oftast har rätt kan det också hända att vi har fel, och därför bör du vända dig till återförsäljare och Skatteverket för att säkerställa förmånsvärden, skatt och nybilspriser innan informationen på förmånsvärde.se används som beslutsunderlag.
Notera att du alltid bör kontrollera att fordonsskatt och extrautrustning är korrekt angiven innan du tar ut ett riktigt förmånsvärde.
Har du hittat något som är fel på sidan? Vi vill hemskt gärna veta detta, och det skulle vara en stor hjälp för oss om du skickar ett mail till info@förmånsvärde.se och beskriver felet för oss.