Fordonsskatten för Renault Zoe I R110 52 kWh Electric är 360 kr/år enligt våra beräkningar.
Uträkningen av fordonsskatt för Renault Zoe I R110 52 kWh Electric enligt bonus/malus bygger på följande information, baserat på bränsletyp och koldioxidutsläpp från WLTP-data.
Skatt Renault Zoe I R110 52 kWh Electric | |
Grundbelopp | 360 kr |
Koldioxid 75 - 125g/km | 0 kr |
Koldioxid över 125g/km | 0 kr |
Miljötillägg | 0 kr |
Bränsletillägg | 0 kr |
Summa fordonsskatt | 360 kr/år |
Teknisk underlagsdata | |
Årsmodell | 2024 |
Motorbenämning | R110 52 kWh Electric |
Bränsletyp | Elektricitet |
Beräknad CO2 | 0 g/km |
Första registrering | 2024-11-24 |
Skatteregelsystem | Juni 2022 |
Se mer i specifikationer nedan
Fordonsskatten beräknas enligt Transportstyrelsens regler för Bonus/Malus och är baserade på fordonets deklarerade koldixidutsläpp enligt NEDC och WLTP.
För att se mer information om hur fordonsskatten beräknas och vilka bilar som omfattas av bonus/malus - Gå till sidan om fordonsskatt och Bonus/Malus.
Det är först när ett fordon är registrerat i vägtrafikregistret som man med säkerhet vet vilket koldioxidvärde som kommer ligga till grund för beräkning av fordonsskatt. Beräkningen bör ses som en indikation, och vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i kalkylen.
Vill göra en bilförmånsberäkning för Renault? Så hittar du förmånsvärdet
Tekniska data om bilmodellen med exempelvis karossutförande, topphastighet, acceleration, effekt och vridmoment.
Renault Zoe I R110 52 kWh Electric | |
Generation/uppdatering | Phase II, 2019 |
År i produktion | 2019 - Pågående |
Motortyp | BEV (Elbil) |
Motoreffekt | 108 hk |
Vridmoment | 225 nm |
Topphastighet | 135 km/h |
Acceleration 0-100 km/h | 11.40 s |
Elektrisk räckvidd | 395 km |
Bränsletyp | Elektricitet |
Beräknad CO2 | 0 g/km |
Kaross | Halvkombi |
Antal dörrar | 5 |
Bagageutrymme min/max | 388/1225 l |
Om informationen som visas
Förmånsvärde.se reserverar sig för eventuella fel i uträkning av förmånsvärde, skatteavdrag, löneuppgifter eller priser på omnämnda fordon. Medan vi oftast har rätt kan det också hända att vi har fel, och därför bör du vända dig till återförsäljare och Skatteverket för att säkerställa förmånsvärden, skatt och nybilspriser innan informationen på förmånsvärde.se används som beslutsunderlag.
Notera att du alltid bör kontrollera att fordonsskatt och extrautrustning är korrekt angiven innan du tar ut ett riktigt förmånsvärde.
Har du hittat något som är fel på sidan? Vi vill hemskt gärna veta detta, och det skulle vara en stor hjälp för oss om du skickar ett mail till info@förmånsvärde.se och beskriver felet för oss.