Fordonsskatten för Renault Master III Combi 2.3 Energy dCi L2H2 är 12 743 kr/år enligt våra beräkningar.
Uträkningen av fordonsskatt för Renault Master III Combi 2.3 Energy dCi L2H2 enligt bonus/malus bygger på följande information, baserat på bränsletyp och koldioxidutsläpp från WLTP-data.
Skatt Renault Master III Combi 2.3 Energy dCi L2H2 | |
Grundbelopp | 360 kr |
Koldioxid 75 - 125g/km | 5 350 kr |
Koldioxid över 125g/km | 4 620 kr |
Miljötillägg | 250 kr |
Bränsletillägg | 2 163 kr |
Summa fordonsskatt | 12 743 kr/år |
Teknisk underlagsdata | |
Årsmodell | 2024 |
Motorbenämning | 2.3 Energy dCi L2H2 |
Bränsletyp | Diesel |
Beräknad CO2 | 160 g/km |
Första registrering | 2024-11-24 |
Skatteregelsystem | Juni 2022 |
Se mer i specifikationer nedan
Fordonsskatten beräknas enligt Transportstyrelsens regler för Bonus/Malus och är baserade på fordonets deklarerade koldixidutsläpp enligt NEDC och WLTP.
För att se mer information om hur fordonsskatten beräknas och vilka bilar som omfattas av bonus/malus - Gå till sidan om fordonsskatt och Bonus/Malus.
Skattevärdet är beräknat utifrån ovan nämnda motoregenskaper, med antagandet att fordonet registreras från dagens datum. Individuella bilar kan ha koldioxidvärden som skiljer något från det av oss föreslagna värdet, vilket påverkar skatteuträkningen och ger en lägre respektive högre beräknad fordonsskatt. Beräkningen baseras på koldioxidvärden enligt WLTP eller med omräkning från NEDC i våra datakällor.
Det är först när ett fordon är registrerat i vägtrafikregistret som man med säkerhet vet vilket koldioxidvärde som kommer ligga till grund för beräkning av fordonsskatt. Beräkningen bör ses som en indikation, och vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i kalkylen.
Vill göra en bilförmånsberäkning för Renault? Så hittar du förmånsvärdet
Tekniska data om bilmodellen med exempelvis karossutförande, topphastighet, acceleration, effekt och vridmoment.
Renault Master III Combi 2.3 Energy dCi L2H2 | |
Generation/uppdatering | Phase III, 2019 |
År i produktion | 2019 - Pågående |
Motortyp | Förbränningsmotor |
Motoreffekt | 150 hk |
Vridmoment | 385 nm |
Bränsleförbrukning blandad körning | 6.1 l/100km |
Bränsletyp | Diesel |
Beräknad CO2 | 160 g/km |
Kaross | Minibuss , MPV |
Antal dörrar | 4 |
Om informationen som visas
Förmånsvärde.se reserverar sig för eventuella fel i uträkning av förmånsvärde, skatteavdrag, löneuppgifter eller priser på omnämnda fordon. Medan vi oftast har rätt kan det också hända att vi har fel, och därför bör du vända dig till återförsäljare och Skatteverket för att säkerställa förmånsvärden, skatt och nybilspriser innan informationen på förmånsvärde.se används som beslutsunderlag.
Notera att du alltid bör kontrollera att fordonsskatt och extrautrustning är korrekt angiven innan du tar ut ett riktigt förmånsvärde.
Har du hittat något som är fel på sidan? Vi vill hemskt gärna veta detta, och det skulle vara en stor hjälp för oss om du skickar ett mail till info@förmånsvärde.se och beskriver felet för oss.